top of page
“Zonder reserve : #7 kunstenaressen uit ons matrimonium”  in de Koninklijke Musea voor Schone Kunsten van België

Journées du Matrimoine 2024

27 septembre 2024

Koninklijke Musea voor Schone Kunsten

“Zonder reserve : #7 kunstenaressen uit ons matrimonium” in de Koninklijke Musea voor Schone Kunsten van België

Rondleiding

À propos de l'évènement

Ter gelegenheid van de Matrimoniumdagen en om de erfenis te vieren die kunstenaressen ons nalaten, brengen de Koninklijke Musea voor Schone Kunsten van Brussel zeven werken uit hun reserves naar buiten die tot nu toe onbekend zijn gebleven, ook al is hun artistieke reputatie gevestigd. In de vorm van rondleidingen, aangeboden in drie talen (Frans, Nederlands en Engels), zal het museumteam de diversiteit van de artistieke productie van de vrouwelijke kunstenaars die aanwezig zijn in de museumcollecties laten zien, terwijl hun originele en onmiskenbare bijdrage aan de kunst van hun tijd en aan de geschiedenis die ervan kan worden gemaakt, wordt benadrukt.


De KMSK's zijn verantwoordelijk voor het conserveren van kunstwerken, maar ook voor onderzoek en publieksbereik. Hun collecties bestrijken de geschiedenis van de beeldende kunst - schilderkunst, beeldhouwkunst en tekenkunst - van de 15e tot de 21e eeuw. Het federale onderzoeksproject “Gender”, geleid door Audrey Lasserre, is bedoeld om reflectie aan te moedigen over de kwesties en representaties van “gender” (sociale seksen en sexualiteiten) in de kunst en in musea.

Autres dates

Volg ons

  • Instagram
  • Facebook

Nieuwsletter

Een nieuwsletter om op de hoogte te blijven van alle nieuws en activiteiten georganiseerd door L'architecture qui dégenre in Brussel !

logo-aqd.png
Copie de Logo Urban.brussels_vert.png
Copie de Logo Fédération Wallonie Bruxelles_vert.png
cellule-archi_Logo_bisvert-1024x491.png
Logo-COCOF-2-1024x564.png
Copie de Logo Equal.brussels_vert.png
logo-bxl.png
logo-bruegel-vert foncé.png

Tous droits réservés. © 2025 L’architecture qui dégenre -   Politique de confidentialité Site Web : Anne-Lise Bouyer

bottom of page